Inklusiv 10 myter om hudpleje og unikke insider-guides!

GRATIS guide: 10 myter om hudpleje

Få guiden – helt gratis


– der gør din krop sund og hud smuk!

Download 12 lækre (og nemme) opskrifter, der gør din krop sund og hud smuk!

Download opskrifter – helt gratis


4 hemmelige trin til at fjerne dine bumser NU!

4 hemmelige trin til at fjerne dine bumser NU!

Få Kuren Mod Bumser – helt gratis


... Til at blive mere positiv, glad og smuk!

7 unikke tips til at blive mere positiv, glad og smuk!

Se video – helt gratis






Instagram

Mads' brevkasse   |   Gå tilbage til oversigten


Optimal søvn og hurtig kost



Jeg kan uden problemer sove 14 timer i streg uden at vågne en eneste gang. Jeg har et søvn behov pænt over de 8 timer, hvis jeg skal fungere i min hverdag.

Jeg ved min kost hænger laser og vil gerne gøre noget ved det. Jeg bor i et hummer med 2 kogeplader, combiovn, vand kun på badeværelset. Jeg spiser mit hovedmåltid på arbejdet, med funktionshæmmede beboere og oplever derfor at næsten alt hvad jeg køber af frisk frugt og grønt bliver gammelt inden det bliver spist.

Har du nogle fif til hvordan jeg let kan tilberede bedre mad, med minimal opvask, enviddere hvordan jeg kan opretholde varierede fødevare uden at ende med at kyle det meste ud?
MVH Pia

 

Kære Pia

Nogle mennesker har behov for mere søvn end andre, det er dog bevist at en stabil daglig søvn på mellem 7 og 9 timer er det mest optimale for kroppen og hjernen.

14 timers søvn er helt sikkert i overkanten og jeg syntes at du skal afprøve følgende, for at få dit søvnbehov ændret:

Hver eftermiddag/først på aftenen skal du dyrke 30 minutters aktiv motion. En gåtur er ikke helt nok men jeg kan anbefale dig en løbetur eller rask cykeltur. Alternativt kan du også tilmelde dig ét af de mange fitness centres holdtræninger, hvor pulsen kommer op og det er samtidig en hyggelig og sjov måde at træne på med andre mennesker.

Dernæst skal du tvinge dig selv til, at stå op på samme tidlige tidspunkt om morgenen, fx kl. 6, hver morgen. Efter et par uger, vil din krop have vænnet sig til at stå tidligere op og du vil naturligt også føle træthed om aftenen.
Jeg har oplevet, at det kan dreje sig om 1 time man rykker sin søvnrytme, som gør at man kommer til at sove bedre og mere optimalt. Jeg synes du skal prøve det.

Vedr. dit andet spørgsmål om madlavning i et mindre køkken, kan jeg anbefale dig at skifte nogle af dine måltider ud med en blendet smoothie. Du bliver mæt og din krop får alt det den har brug for, lige fra kulhydrater, fedt, protein til vitaminer, mineraler, klorofyl m.m.

En anden mulighed er, at du køber ind til at lave en stor portion lyn-stegte grøntsager. Disse grøntsager kan du så fryse ned i små portioner, så du altid kan tage dem op og varme.

For at du ikke skal købe 10 forskellige grøntsager hjem, hvorefter du ender med at smide meget ud fordi du ikke når at spise det, kan jeg anbefale dig kun at købe 3 - 4 forskellige grøntsager af gangen. Mange tror at en lækker salat skal indeholde 10 forskellige ingredienser – men det behøver den bestemt ikke. Broccoli, blåbær og vandmelon krydret med en let dressing er en super hurtig, nem, næringsrig og lækker ret.

Jeg håber meget at du kan bruge mine svar og jeg sender dig mine bedste tanker!




Mads Timmermann
Mads Timmermann

Ekspert i smuk hud og stifter af Danish Skin Care



Sikker betaling hos Danish Skin Care

Hurtig levering til hele verden.
Produceret i Danmark.
90 dages fuld returret.
Over 1.075 glade anmeldelser.