Danish Skin Care stifter Mads Timmermann

Skrevet af Mads Timmermann

Laks kan hjælpe dig mod bumser og uren hud!

Der er mange fordele ved at spise laks, og en af dem er, at det er godt mod uren hud og bumser. I denne artikel kan du læse hvorfor og få yderligere hudplejetips.

9.2 ud af 10. Baseret på 1500+ anmeldelser.

Laks er en voldsomt lækker fisk! Dels fordi den smager helt fantastisk, men i endnu højere grad fordi der er en masse positive følgevirkninger ved at spise laks.

Laks er blandt andet en fremragende kilde til bekæmpelse af stress, angst og depression. Laks indeholder en hel masse D-vitamin, og dette vitamin er afgørende for at holde dit hjerte, dine knogler, din tyktarm og hjerne sund.

Laks er ligeledes rig på omega-3 fedtsyrer, som er fremragende til at pleje kroppen, bekæmpe bumser og mindske rynker.

Så ja, indtagelse af laks kan sagtens hjælpe dig med at få en smuk, lækker hud. Dog vil mange opleve, at sunde spisevaner ikke er tilstrækkeligt i forhold til at få en sund, smuk hud. Disse stakler er heldigvis ikke fortabte sjæle, da man kan gøre meget andet for at få en lækker, flot hud.

Kombinerer du brugen af gode hudplejeprodukter med en sund livsstil er det meget sandsynligt, at du vil få en smuk, lækker hud. Hvis du ikke allerede har en masse gode hudplejeprodukter på hylderne, skal du være mere end velkommen til at tage et nærmere kig på mine.

Alle mine produkter er udviklet med afsæt i, hvad forskningen har lært os om god hudpleje. Hvis du tjekker Trustpilot, vil du kunne se, at mine produkter har hjulpet et utal af andre før, og de kan stensikkert også hjælpe dig.

→ Klik her, hvis du vil se en oversigt over Danish Skin Cares hudplejeprodukter ←

Hvis du er nysgerrig på, hvilke fødevarer – udover laks – der kan bidrage til, at du får en smuk og lækker hud, kommer der herunder et afsnit, hvor jeg går i dybden med dette emne.

Laks er ikke den eneste fødevare, som er god for huden

Som lovet vil jeg i dette afsnit nævne en række yderligere fødevarer, som du med fordel kan indtage en hel del af, sæt du ønsker at spise dig til en smuk hud. Vær opmærksom på, at listen herunder ikke er udtømmende:

  • Spinat
  • Ingefær
  • Gurkemeje
  • Broccoli (og andre mørkegrønne grøntsager)
  • Rosmarin
  • Basilikum
  • Stort set alle spiselige bær
  • Papaya
  • Vegetabilske olier
  • Søde kartofler
  • Kokos og kokosolie
  • Avocado
  • Artiskok
  • Bladselleri
  • Ananas
  • Løg
  • Tomat
  • Nødder generelt
  • Te (især hvid, rød, grøn og sort te)

Indtagelse af ovenstående fødevarer kan øge chancen for, at du får en smuk, lækker hud, og det er jo super lækkert! Endnu mere lækkert er det, at du vil opleve endnu flere positive følgevirkninger ved at spise en del af ovenstående fødevarer end blot at få en smuk hud.

Det er nemlig også sandsynligt, at du vil opleve, at indtagelse af fødevarerne vil øge dit mentale overskud. Derudover mindskes risikoen for, at du får stress, samtidigt med at dit immunforsvar styrkes.

Hos Danish Skin Care dikterer jeg dog aldrig noget som helst – ikke ud over at folk skal leve som de har lyst til.

Hvis jeg alligevel har givet dig mod på at leve endnu mere sundt, end du i forvejen gør, vil jeg gerne dele 12 opskrifter på lækre, sunde retter med dig, så du får lidt inspiration til at komme i gang med din nye livsstil.

På Danishskincare.dk kan du finde information om ethvert hudproblem

Hos Danishskincare.dk bestræber jeg mig på at skrive informative og sprudlende artikler om, hvordan du kan komme over enhver hudlidelse. Uanset hvilket hudproblem du tumler med, bør du derfor kunne finde kuren hos mig.

Herunder finder du en række af mine mest populære artikler omkring hudproblemer:

→ Klik her og bliv ført til den ultimative guide om bumser

→ Klik her og bliv ført til den ultimative guide om talgknopper

→ Klik her og bliv ført til den ultimative guide om hudorme