5 tips til at undgå de ting som giver bumser ved træning



Nedenfor præsenterer jeg dig for 5 tips til at undgå farerne, som giver bumser, ved træning – eller måske snarere regler, som du bør følge.

Selvom jeg er stærk fortaler for gentagelse – derfor også invitationen til at genlæse denne guide – så vil jeg undlade at inkludere overtræning og solcreme.

Når du allerede har læst helt hertil, så har du allerede været igennem afsnittet om vigtigheden af at lytte til din krop og ikke overtræne. Eller i hvert fald trappe langsomt op, hvis du vil træne hyppigere, hårdere og længere.

Du har forhåbentlig også forstået vigtigheden i solcreme. Når du træner udenfor, så er solen den største kilde til bumser og uren hud.

Overhold nedenstående retningslinjer, så vil din træning ikke blive et problem:

 

Sørg for ordentlig hygiejne

For kvinder: Fjern ethvert spor af makeup før du træner.

Efter træning, skal du sørge for at gå i bad straks og vaske sved og olie væk. Foretag din
afvaskning med en mild ansigtsvask, som ikke indeholder farvestoffer, parfume, udtørrende alkoholer eller andre irriterende ingredienser for huden.

 

Clean Skin Face Wash

Clean Skin Face Wash fra Danish Skin Care er en yderst mild ansigtsvask, som effektivt fjerner snavs og overskydende fedt uden at udtørre eller irritere huden. Produktet renser huden så effektivt, at det tilmed kan bruges som makeupfjerner.

Clean Skin Face Wash er naturligvis uden parfume, farve eller andre irriterende ingredienser – men tilsat Glycerin, som hjælper til at bevare hudens fugtniveau og holde den smidig og blød.

 

Brug dine håndklæder med omhu

Håndklæder kan fange og sprede bakterier, hvis de bruges forkert. Her tænkes både på det håndklæde du bruger efter badet, men især også på svedhåndklæder, som du bruger under træning til at fjerne sved.

Brug ikke kraftige gnidebevægelser, når du fjerner sved fra huden. Dup blidt sveden væk, så du ikke irriterer huden, hvilket kan føre til bumser og uren hud.

 

Undgå at røre dit ansigt under træning

Du kan føle trang til konstant at røre dit ansigt, for at borttørre sved. Undgå at gøre dette, så vidt muligt. Hudens porer er åbne og dermed ekstra modtagelige for bakterier, så minimer risikoen og lad være med at røre dit ansigt.

 

Du må ikke bruge det samme træningstøj to eller tre gange i træk

Du kan blive fristet til at bruge det samme træningstøj, som du har brugt til din sidste træning. Uanset hvad din grund er, bør du kun bruge dit træningstøj én gang før du lægger det til vask.

Husk: Sørg for en ordentlig hygiejne. Brugt træningstøj kan kun bringer bakterier tilbage til din hud.

 

Rens dine træningsmåtter og tilbehør ofte

De nævnte tilbehør kan være håndledsbånd, benbeskyttere, træningshandsker og lignende.

Olie og bakterier spredes i et hurtigt tempo, hvis du ikke renser disse tilbehør, som kan forværre dine bumser og urene hud.

Sidst men ikke mindst, så lad ikke bumser og uren hud stå i vejen for at træne. Følg ovenstående råd, så minimerer du drastisk ulemperne ved sved og træning i forhold til din hud, og kan nyde alle fordelene.

 


 

Sikker betaling hos Danish Skin Care

Hurtig levering til hele verden.
Produceret i Danmark.
90 dages fuld returret.
Over 1.075 glade anmeldelser.