Derfor er det rigtigt godt at spise fisk imod bumser og akne!



I forlængelse af ordsproget ”du bliver, hvad du spiser”, findes et tilsvarende: ”Ingen regel uden undtagelse”, og selvom du næppe har lyst til at være en torsk, så er fisk undtagelsen fra reglen om animalske fødevarer.

Fisk indeholder vigtige vitaminer, mineraler og fedtsyrer for kroppen og huden – blandt andet er fisk rige på Omega-3 fedtsyrer, D-vitamin og mineralerne jod og selen. Desuden har fisk et højt indhold af protein, som er vigtigt for sundheden. Det anbefales at du spiser 200 – 300 gram fisk om ugen, for at få fuldt udbytte af de gunstige stoffer i fisken.

Når du spiser fisk er det vigtigt, at du vælger de magre fisk på grund af miljøgifte.

  • Fede fisk – mere end 8 gram fedt per 100 gram: Makrel, sild, hellefisk, stenbider, ål m.v.
  • Medium fede fisk – 2 – 8 gram fedt per 100 gram: Hornfisk, helleflynder, havkat, pighvar, slethvar, ørred m.v.
  • Magre fisk – mindre end 2 gram fedt per 100 gram: Torsk (ikke torskelever), kuller, sej, kulmule, hvilling, rødfisk, rødspætte, skrubbe, tun, gedde, havtaske, rødtunge, fiskerovn, søtunge m.v.

 


 

Sikker betaling hos Danish Skin Care

Hurtig levering til hele verden.
Produceret i Danmark.
90 dages fuld returret.
Over 1.075 glade anmeldelser.