Kommer jeg til at mangle kalk, hvis jeg dropper mælken?



Nu tænker du måske, at det er vældig fint med ovenstående bevis, men at du faktisk ikke er interesseret i at skifte bumserne ud med svage knogler, eller for den sags skyld knogleskørhed, som opstår på grund af mangel på kalk.

Nu er det imidlertid ikke sådan, trods komælk er en stor kilde til kalk, at komælk er den eneste kilde til kalk – eller mere præcist Calcium, som er forkortet med det kemiske symbol Ca i det periodiske system over mineraler. Faktisk er der i 100 g mandler 256 mg kalk, hvilket er dobbelt så meget kalk, som i komælk.

Derudover er der højt kalkindhold i æg, havregryn, grønkål, persille, spinat, hasselnødder og mange flere. Desuden får du også kalk, når du drikker helt almindeligt vand, hvor der i gennemsnit er 120 mg kalk pr. liter vand.

Sundhedsstyrelsen i Danmark anbefaler 800 mg kalk hver dag til voksne og 900 mg kalk hver dag til teenagere. Et dagligt behov, som snildt dækkes ved at spise en almindelig sund kost, hvor komælk erstattes med grøntsager, frugt, fisk, fuldkornsprodukter og tørstslukkende vand.

 


 

Sikker betaling hos Danish Skin Care

Hurtig levering til hele verden.
Produceret i Danmark.
90 dages fuld returret.
Over 1.075 glade anmeldelser.