Hvilke fødevarer booster huden og kroppen?



Mindre kaffe og ud med sukkeret. Men hvad så med energien?

Hvis du er bekymret for, hvad du skal stille op uden dine daglige energi-fix, kan jeg berolige dig. Der er ingen fare for, at du falder i søvn midt på dagen. Naturen er nemlig et sandt slaraffenland af lækre energiboostere. Vel at mærke energi, som er langtidsholdbar og samtidig kommer med en sidegevinst af nærende sundhed.

Jeg har samlet nogle af de bedste boostere hér:

Ingefær

Hvis du trænger til en opstrammer, så snup et ingefær-shot. Jeg kan garantere, at du vågner!

Et ingefær-shot sparker virkelig dagen i gang. Og det er ikke kun på grund af den skarpe karakteristiske smag. Ingefær er blevet brugt som lægeplante i mange hundrede år. Af samme grund er den blevet videnskabeligt testet utallige gange.

Når det kommer til dens evner som energi-booster, er forskere kommet frem til ere fordele:
• Ingefær letter fordøjelsen af fedt og øger energiniveauet.
• Det forhindrer samtidig ophobning af kropsfedt.
• Ingefær øger omsættelsen af sukker, hvilket både stabiliserer dit blodsukker og øger din energi.

 

Samtidig er ingefær meget anti-inflammatorisk, og adskillige undersøgelser har vist, at den kan begrænse cellevækst i kræftknuder.
– Så mangler vi vist bare at sige buttoms-up!
Og husk: Man må aldrig knække et ingefær-shot!

Rødbede 

I et forsøg foretaget på Exeter Universitet i Storbritannien fandt forskerne ud af, at sportsfolk, der drak en halv liter rødbedesaft om dagen, forbedrede deres ydeevne med hele 15 - 20 % ved højintensiv træning. 
– Ikke så underligt, at den lille rod er blevet et hit i træningslokalerne!

Du behøver dog ikke at være elitegymnast for at få glæde af rødbeden. Dens tårnhøje indhold af fibre, folat, kalium og naturlig nitrat, vil give dig en flyvende start, uanset hvad din dag byder på.

Chili

Chili giver varme i kinderne! Den lille fine frugt, som man godt nok skal være varsom med, er både god for stofskiftet, blodcirkulationen og immunforsvaret. Samtidig er den en sand vitaminbombe, sprængfyldt med antioxidanter, herunder C-vitamin og betakaroten.

Spinat

Skipper Skræk var ikke helt gal på den. Spinat er virkelig en booster til din præstationsevne. Du får protein, som styrker dine muskler, du får jern, der sikrer, at du får ilt til hjernen, og du får folat, som er vigtigt for dit blod. Oven i det får du en overflod af antioxidanter til beskyttelsen af din smukke hud.
– Splitte mine bramsejl!!

Peberfrugt – specielt rød peberfrugt

Peberfrugten bliver ofte kaldt verdens sundeste frugt. Det skyldes specielt dens meget høje indhold af både A- C- og E-vitamin. Faktisk har den fire gange så meget C-vitamin som appelsin og andre citrusfrugter. Når du spiser peberfrugt styrker du dit hjerte og kredsløb samt transport af ilt til kroppens celler. C-vitaminerne kæler desuden for dit immunforsvar, og sammensætningen af de mange øvrige plantestoffer er blevet udpeget som en af de bedste kilder til beskyttelse imod kræft.
– Ikke dårligt for sådan en lille lækker snack.

Avocado

Hvis du virkelig vil forkæle din hjerne, din hud og dit hjerte, er avokado et lækkert cremet bud. Avokadoen er rig på det sunde enkeltumættede fedt, som kroppens celler og din hjerne er helt afhængige af.

Enkeltumættede fedt reducerer samtidig mængden af skadeligt kolesterol i blodet.
– Husk at beskytte frugtkødet med citronsaft, når du har skrællet eller delt din avokado. Ellers forsvinder antioxidanterne.

Gojibær

Endnu en super-food. Det er helt utroligt, hvad det lille bær indeholder! 18 forskellige aminosyrer, 21 spormineraler, mere betakaroten end gulerødder, 500 gange mere C-vitamin end appelsiner(!), A- og B-vitamin, selen og flere andre antioxidanter.

– Ja, man kunne let blive helt stakåndet! Men i stedet synes jeg bare, du skal drysse de herlige små bær over din salat eller nyde dem i din smoothie og mærke forskellen.

 

 

 


 

Sikker betaling hos Danish Skin Care

Hurtig levering til hele verden.
Produceret i Danmark.
90 dages fuld returret.
Over 1.075 glade anmeldelser.