Danish Skin Care stifter Mads Timmermann

Skrevet af Mads Timmermann

Derfor er persille rigtigt godt mod uren hud!

Døjer du med uren hud og bumser, så kan du faktisk spise problemet mindre. Der findes nemlig en lang række fødevarer, der kan hjælpe mod en uren hud. Se herunder hvad persille kan gøre ved din urene hud.

9.2 ud af 10. Baseret på 1500+ anmeldelser.

Jeg får tit spørgsmål om, hvorvidt forskellige fødevarer kan hjælpe mod uren hud, og ja, det er der rent faktisk en del fødevarer, der kan. En af disse er persille, så hvis kan lide smagen af denne fødevarer, skal du bare give den gas.

Persille er en rendyrket antioxidantbombe med masser af C-vitamin og flavonoider, som først og fremmest styrker dit immunforsvar og derved mindsker udbrud af bumser.

Desuden er persille særligt rigt på A-vitamin, betacaroten, jern, magnesium, kalium og folat, som er godt for huden og blodomløbet.

Persille er indiskutabelt godt for huden, men indtagelse af denne og andre sunde fødevarer er ikke altid nok for at få en smuk hud. Ofte er det nødvendigt at kombinere sunde madvaner med brugen af gode hudplejeprodukter, hvis man vil have en rigtig smuk hud.

Hvis du mangler gode hudplejeprodukter, vil jeg i al beskedenhed anbefale mine egne, som uden tvivl er nogle af de bedste, der findes overhovedet.

→ Se Danish Skin Cares hudplejeprodukter her.

Hjælp din hud med de rigtige fødevarer

Det er, som jeg nævnte tidligere, ikke kun persille, der er godt imod uren hud. Der er også en lang række andre fødevarer, der er kendt for at bidrage til at komme urenhederne i huden til livs.

Nogle af de fødevarer, som du hellere end gerne må guffe i dig, hvis du vil have en smuk, nydelig hud, er:

  • Fisk (på grund af de anti-inflammatoriske omega-3 fedtstoffer)
  • Ingefær
  • Gurkemeje
  • Broccoli (og andre mørkegrønne grøntsager)
  • Rosemarin
  • Basilikum
  • Stort set alle spiselige bær
  • Papaya
  • Vegetabilske olier
  • Søde kartofler
  • Chili
  • Kokos og kokosolie
  • Avocado
  • Artiskok
  • Bladselleri
  • Ananas
  • Løg
  • Tomat
  • Spinat
  • Nødder generelt
  • Te (især hvid, rød, grøn og sort te)

Listen af fødevarer, der kan have en positiv effekt på din hud, er meget længere end dette udsnit.

Få mere end bare en sund hud

Jeg behøver næppe at fortælle, at der er andre positive sidegevinster ved en sund kost end blot en sund hud.

Indtager du sunde fødevarer, så vil du med stor sandsynlighed opleve et øget mentalt overskud, mindre søvnbesvær – og sandsynligvis også et bedre helbred, da de sunde fødevarer også styrker dit immunforsvar.

Det hele kører derved lidt i ring, for god søvn, mindre stress og et godt immunforsvar styrker igen din huds sundhed.

Hvis du har mod på at hjælpe dig selv via en sundere kost, så har jeg her samlet 12 opskrifter til sunde og lækre retter, der alle har det til fælles, at de er gode for huden.

Flere tips til at få en sund hud

Danishskincare.dk er ved at have udviklet sig til noget af et opslagsværk, når det gælder om at tilegne sig viden og informationer om, hvordan man kan få en smuk hud.

En af årsagerne til det er, at jeg har været meget flittig ved tastaturet og fået skrevet en lang række informative artikler om diverse former for hudproblemer.

Den anden årsag dertil er dine og andre læseres spørgsmål og kommentarer, som blot er med til at skabe ny viden og sætte fokus på flere af de udfordringer, som vi alle døjer med, når det gælder uren hud. Så fortsæt endelig med det!

Døjer du med uren hud og bumser, så vil jeg anbefale dig, at du læser min guide til, hvordan du netop får bekæmpet disse ting – effektivt og varigt.

→ Klik her og bliv ført til den ultimative guide om bumser.