Danish Skin Care stifter Mads Timmermann

Skrevet af Mads Timmermann

Radiser er godt mod uren hud og bumser

Radiser er en af flere fødevarer, der er rigtigt gode mod bumser samt uren hud. Her kan du læse mere om, hvordan du via sund kost kan få en smukkere hud.

9.2 ud af 10. Baseret på 1500+ anmeldelser.

Radiser hjælper til bedre fordøjelse af mad, og god fordøjelse er nødvendigt for at undgå forstoppelse samt ophobning af giftstoffer. Ligeledes bidrager indtagelse af radiser til at udvikle en stærk lever og bugspytkirtel.

Radiser er tilmed gode, fordi de indeholder en række gode vitaminer og mineraler, som medvirker til at reducere kroppens syrer, og ja, så hjælper indtagelse af radiser også med at holde huden smuk og nydelig.

Der er derfor en masse gode argumenter for at spise radiser. Endnu et er smagen. Hvis radiser tilberedes ordentligt, smager de jo så herligt!

Radiser kan ganske rigtigt hjælpe dig med at få en flot hud, men det er vigtigt for mig at pointere, at indtagelse af radiser næppe gør det alene. En smuk, flot hud er betinget af mange faktorer. For nogle vil det være nok at leve sundt, mens det for andre vil være nødvendigt at supplere med gode hudplejerutiner.

Hos Danish Skin Care kan du købe nogle af landets bedste hudplejeprodukter, så hvis du endnu ikke har fundet de hudplejeprodukter, som fungerer perfekt for dig, vil jeg i al beskedenhed foreslå, at du prøver mine.

→ Se her en oversigt over Danish Skin Cares produkter

Radiser er ikke den eneste fødevare, der er god for dig og din hud

Hvis du vil have en flot, sund hud, er der en række andre fødevarer – foruden radiser – som du med fordel kan spise en del af.

Det er vigtigt at indtage fødevarer, som indeholder gode fedtstoffer, antioxidanter og vitaminer. Med henblik på at konkretisere, hvad du bør spise har jeg lavet en liste bestående af fødevarer, hvoraf nogle er rige på gode fedtstoffer, andre på vitaminer og atter andre på antioxidanter.

  • Fisk (på grund af de anti-inflammatoriske omega-3 fedtstoffer)
  • Ingefær
  • Gurkemeje
  • Broccoli (og andre mørkegrønne grøntsager)
  • Rosemarin
  • Basilikum
  • Stort set alle spiselige bær
  • Papaya
  • Vegetabilske olier
  • Søde kartofler
  • Kokos og kokosolie
  • Avocado
  • Artiskok
  • Bladselleri
  • Ananas
  • Chili
  • Løg
  • Tomat
  • Spinat
  • Nødder generelt
  • Te (især hvid, rød, grøn og sort te)

Det er vigtigt for mig at bemærke, at ovenstående liste slet ikke er udtømmende. Der findes nemlig mange andre fødevarer, som også er rigtigt gode for dig og din hud.

Hvis du har fået lyst til at leve endnu mere sundt, end du gør nu, så vil jeg meget gerne hjælpe dig i gang med lidt inspiration.

→ Få her 12 opskrifter på lækre, sunde retter, som er ekstremt gode for huden.

Danish Skin Care hjælper dig med at få en smuk hud

Her på Danishskincare.dk finder du alverdens tips og tricks til at få en smuk hud. Der findes næppe nogen anden dansk hjemmeside, som indeholder mere nyttig viden om, hvordan du får bugt med et eller flere hudproblem(er), end denne.

Uanset om du døjer med talgknopper, hudorme, fedtet hud eller noget fjerde, kan du finde hjælp til at komme dit hudproblem til livs her på siden, og samtlige af mine gode råd er helt og aldeles gratis.

→ Klik her og så min ultimative guide om talgknopper

→ Klik her og så min ultimative guide om hudorme

→ Klik her og så min ultimative guide om fedtet hud