Uren Hud efter skift til nye p-piller

Hej Mads

Tak for nogle enormt dejlige hudplejeprodukter. Din hudplejeserie Danish Skin Care har virkelig hjulpet mig enormt meget! Jeg er så utroligt taknemmelig for at have fundet Danish Skin Care 🙂 

Jeg håber derfor, at du vil hjælpe mig med et spørgsmål om p-piller. Trods jeg godt ved, at du ikke anbefaler p-piller til behandling af bumser og uren hud. Det er nu heller ikke rigtigt det spørgsmålet handler om. Altså jeg tager ikke p-piller for at slippe af med bumser – det har alligevel aldrig hjulpet mig 🙁 

Mit problem er, at jeg har været temmelig træt på det seneste. Og min læge mener at det kunne skyldes mine p-piller, hvorfor han vil have mig til at skifte. Mit spørgsmål er derfor vil jeg få bumser og uren hud, hvis jeg skifter til et nyt p-pille mærke? 

Håber du vil tage dig tiden til at svare. Jeg ville være så enormt ked af at skulle starte forfra med at slås med mine bumser – og måske aldrig slippe af med bumser igen 🙁 

Jeg er virkelig bare så glad for den pæne hud, som jeg nu har fået… takket være Danish Skin Care og dine råd 😀 

Igen – MANGE TAK for din hudplejeserie. Glæder mig til dit svar.

Rikke

Hej Rikke

SKØNT at læse, at du er glad for Danish Skin Care 😀 Og virkelig dejligt at læse at du med mine hudplejeprodukter og rådgivning har kunnet slippe af med dine bumser og uren hud. Det er jo fantastisk!

Jeg er også ENORMT lettet over at dette spørgsmål ikke skal handle om, hvorvidt p-piller kan fjerne bumser. P-piller er nemlig ikke medicin til at fjerne bumser. Og selvom der er mange rygter om at p-piller kan hjælpe til at fjerne bumser, så er det virkelig ikke en behandling af bumser, som jeg vil anbefale – mest af alt fordi p-piller ikke er medicin mod bumser, men rigtigt meget også fordi p-piller sagtens kan gøre præcis det modsatte. Og at p-piller kan forværre bumser rigtigt meget og at det kan give bumser, når man spiser p-piller.

– Guide: Giver p-piller bumser– og kan p-piller fjerne bumser

I forhold til dit spørgsmål, om hvorvidt nye p-piller kan give bumser. Og om du ved at skifte p-pille mærke kan få bumser, hudproblemer og bumser igen. Dertil er svaret faktisk ganske enkelt: ja.

Skift af p-piller kan føre til hudproblemer. Du kan altså være uheldig at risikere, at du ved at skifte p-piller får bumser og uren hud. P-piller er jo nemlig enormt hormonforstyrrende – det er jo hele pointen med p-piller, at de skal ændre dine hormoner (således at du ikke får din normale menstruation og derved kan blive gravid). Og netop ændring i hormoner er den største årsag til bumser og uren hud.

Det er dog ikke sikkert at du vil opleve at få bumser og uren hud, blot fordi du skifter p-piller. Desuden vil kroppen i langt de fleste tilfælde vænnes til de nye piller, den nye dosis og den nye kombination af hormonelle stoffer i løbet af et par måneder. Dermed sagt at skifter du p-piller, så kan det godt være du får lidt ekstra bumser i nogle måneder, men de skulle gerne forsvinde i løbet af et par måneder.

I andre tilfælde kan det være nødvendigt at skifte mærke igen, fordi det mærke man er skiftet til ikke virker for en – og ligeledes er årsag til at man får mange urenheder.

Det er helt sikkert, at får man enormt mange bumser af at skifte p-piller og disse bumser ikke forsvinder i løbet af 2-3 månederstid, så bør man helt sikkert overveje at skifte til et andet mærke.

Dertil skal det også nævnes, at alle typer medicin er hormonforstyrrende og har indvirkning på kroppen – og dermed kan give bumser. Min pointe er, at medicin skal man altid kun tage, når det er nødvendigt – og efter grundig overvejelse. Og naturligvis samråd med sin læge 🙂

Hermed mener jeg, at hvorvidt du får eller ikke får bumser af at spise p-piller næppe bør være årsagen til at skifte. Du nævner jo også, at du er voldsomt træt og din læge giver p-pillerne skylden. Så jeg synes da næsten slet ikke, at der kan være nogen tvivl om at du bør skifte – eller måske endda overveje, hvorfor du tager p-piller. Der findes jo rigtigt mange andre alternativer til at undgå graviditet, hvilket din læge helt sikkert gerne vil fortælle dig nærmere om.

Desuden vil jeg også lige indskyde i forhold til min sidste kommentar, at skifter du p-piller – eller stopper du med p-piller – og dermed oplever at få flere bumser i en periode. Så behandler du jo allerede din hud super godt med Danish Skin Care produkterne, så du kan sagtens være heldig aldrig at se bumserne (trods de måske er der – du oplever dem bare aldrig, fordi produkterne fjerne dem inden de når overfladen). Og i forlængelse dertil… skulle du se lidt flere bumser i en periode efter du er skiftet eller stoppet med p-piller, så behandler du allerede huden super godt med Danish Skin Care produkterne og vil hurtigt kunne løse dit nye bumseproblem.

Synes helt sikkert at du skal have langt mere fokus på at blive mere frisk, hvorfor du bør følge din læges råd og droppe de p-piller du netop spiser. Det er da lidt ærgerligt at gå rundt og være træt og uoplagt, især når din læge mistænker p-pillerne til at være årsagen.

Ønsker dig alt mulig held og lykke – og skulle du have flere spørgsmål, så må du endelig skrive igen


Mest populære produkter