skrevet af Mads Timmermann i kategorien Brevkasse, Bumser og uren hud, Kost

Her er toplisten over fødevarer der hjælper mod inflammation og bumser!

Hvis du lider af acne, bumser og uren hud - så skal du spise rigtigt. Få listen over fødevarer, som kan fjerne bumser og inflammation i huden

9.1 ud af 10. Baseret på 1500+ anmeldelser.

Okay, tid til noget modgift – bedre kendt, som anti-inflammatoriske fødevarer.

Her er en liste over de mest virkningsfulde fødevarer, du kan spise for at stoppe inflammation:

  • Fisk (på grund af de anti-inflammatoriske omega-3 fedtstoffer).
  • Ingefær (især frisk ingefær).
  • Gurkemeje (se efter frisk gurkemejerod – det er fantastisk!).
  • Broccoli (og andre mørkegrønne grøntsager).
  • Rosemarin.
  • Basilikum.
  • Kirsebær.
  • Blåbær (faktisk alle spiselige bær).
  • Papaya.
  • Olivenolie (og andre vegetabilske olier som mandelolie, hørfrøolie og kæmpenatlysolie).
  • Søde kartofler.
  • Kokos og kokosolie.
  • Avocado.
  • Artiskok.
  • Bladselleri.
  • Ananas.
  • Løg (hvidløg og rødløg).
  • Chili.
  • Tomat.
  • Spinat.
  • Mandler (og andre nødder).
  • Te (især hvid, rød, grøn og sort te).

Ovenstående liste er blot et lille udsnit af alle de virkelig sunde og anti-inflammatoriske fødevarer derude. Ved at fokusere på fødevarer som disse, og undgå de værste inflammatoriske fødevarer, vil du med kosten dramatisk sætte ind overfor dine bumser og urene hud.

Lad mig lige endnu engang nævne de ekstra fordele ved en anti-inflammatorisk kost: Du vil blive mere frisk, du mindsker søvnbesvær, du minimerer risikoen for stress, du bliver sundere, du taber dig, du får et bedre immunforsvar og mange flere fordele.