Undersøgelse fra mælkegigant underbygger: Der er sammenhæng mellem bumser og mælk



Bumser og uren hud er den mest udbredte hudlidelse i de vestlige lande, og selvom bumser ikke er sundhedsskadelige, så er bumser et område der forskes utroligt meget i. Trods de mange myter, så er fakta nemlig, at op mod 95 % af befolkningen i vestlige lande, plages af bumser og uren hud engang i livet.

En del af årsagen til det høje tal findes måske netop i vores kost, eller nærmere betegnet i vores store indtag af komælk og komælksprodukter.

Forskerne er i hvert fald efterhånden enige om, at det kan være en god ide at undgå komælk og komælksprodukter, hvis man lider af bumser og uren hud.
Flere undersøgelser viser nemlig en tydelig forværring af bumser ved indtag af komælk.

Faktisk er komælk den eneste fødevare, som hidtil er bevist værende direkte årsag til bumser og uren hud. Dermed ment, at stopper man med at indtage komælk, vil det have en gavnlig effekt på bumser og uren hud.

Blandt andet viste en stor undersøgelse foretaget af Harvard School of Public Health på
47.355 teenagepiger, som blev publiceret i 2005, en tydelig forværring af bumser hos de af deltagerne, som indtog komælk.

Forskerne mener, at sammenhængen mellem bumser og komælk skyldes det høje antal hormoner og bioaktive molekyler, som komælk indeholder.

Den danske mælke- og fødevaregigant Nestlé underbyggede i 2011 ovenstående forskningsresultat med deres egen undersøgelse af bumser og mælk.

Resultatet var tydeligt og peger på at især mælk- og valleproteinbaserede produkter har en direkte sammenhæng med bumser.

Undersøgelsen konkluderer videre, at mindre mælk, eller elimineringen af valleprotein og
insulinotropisk mælk, vil have en enorm indflydelse på forebyggelsen af vestlige sygdomme såsom fedme, diabetes mellitus, kræft og demens.

Der er altså virkelig store bevæggrunde til, at du kraftigt bør overveje dit indtag af komælk og komælksprodukter, og altså ikke kun for at komme dine bumser til livs.

Hvis ikke du vil fjerne komælk fuldstændigt fra din kost, så bør du i det mindste gøre komælksprodukter til en del af 80/20-reglen, således at du nøjes med at nyde fløde på en kage en sjælden gang, ost på brødet som luksus, og i din dagligdag finde alternativer – eksempelvis er ris-, havre-, soja- og mandelmælk velsmagende alternativer til ovenpå dine morgengryn.

I forlængelse af komælksprodukter skal du være opmærksom på, at langt de fleste proteindrikke og proteinpulvere til muskelopbygning, er baseret på valleprotein (komælksprotein).

 


 

Sikker betaling hos Danish Skin Care

Hurtig levering til hele verden.
Produceret i Danmark.
90 dages fuld returret.
Over 1.075 glade anmeldelser.